Jag gillar My Story (från HiDef Web Solutions) som är en app där barnen enkelt kan göra egna böcker, även om jag saknar möjligheten att dela och maila böckerna vi gjort. Flera gånger när jag sett hur barnen jobbar med My Story har jag tänkt att det skulle vara roligt att spela in det dom säger just precis när dom ritar (I My Story har vi ritat först och skrivit/ läst in texten sedan).

 

 

Nu har jag hittat DoodleCast (från Tickle TapApps.com) som har just den funktionen! Här blir det i och för sig inte en bok, utan en film. Medan man ritar kan man sjunga eller berätta om bilden. Sedan kan man välja att se på sin film eller att spara den i kamerarullen på iPaden. Om man vill kan man välja mellan olika ideér i menyn att bygga vidare på eller skapa helt fritt. Det finns nio färger och en enda penna att använda sig av vilket begränsar möjligheterna en hel del.

Att lyssna på barn som är uppslukade av sitt skapande är roligt, och kan man fånga det med hjälp av den här appen vore det guld värt!

/Sarah