Nu har vi på avdelningen jobbat med Sound Touch ett tag. Jag tycker den appen har varit bra för att introducera iPaden för våra tvååringar. Dom verkar inte tröttna på att se och höra djuren, instrumenten och fordonen! Fast det är inte alltid bilden eller ljudet som är mest intressant. Ofta är det “bara” att byta mellan olika djur, snabbt!

Idag introducerade jag ett av mina favoritspel; Toca tea party! Det gillar jag för att man kan vara tre som leker med det och att det är så välgjort. Som alltid lär sig barnen väldigt snabbt, och dom tycker det är kul. Kanske är tvååringarna i yngsta laget, men vad är det som säger att dom måste spela på det sätt som jag förväntar mig? Dom har roligt, och alla kakorna på faten tar ju slut…! Det är sött att dom stoppar fingrarna i munnen när dom “äter” och “dricker”, och det är tur att vi har skydd på paddan som blir rätt så kladdig!!

Jag blir faktiskt rätt så imponerad över hur tålmodigt dom kan vänta på sin tur! Dom är ju bara två år.

Idag kan jag konstatrera att iPaden ger en bra möjlighet att träna på turtagning samt att den ger bra övning i öga-handkoordination för de yngsta.